Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Skeppsbyggaren - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Skeppsbyggaren - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan

Uppdaterad 2024-10-01

Du som bostadsrättsinnehavare är själv ansvarig för att åtgärda eventuella fel i din lägenhet. - Generellt sett ansvarar bostadsrättsinnehavaren för det man kan se inne i lägenheten som golv, väggar, innerdörrar, köksmaskiner, vattenarmaturer etc.
- Generellt sett ansvarar föreningen för det man inte kan se (stomme, avloppsstammar, centrala VVS-system etc.) samt yttre ytor.
- Observera att bostadsrättsinnehavaren även ansvarar för avlopp fram till den centrala stammen.

Mer detaljer finner du i föreningens stadgar.

Föreningen använder GUAB som fastighetsförvaltare, har du något du behöver åtgärda i din lägenhet kan du anlita GUAB på egen bekostnad. 

Är det något fel i något av våra gemensamma utrymmen, så som garage, trapphus etc. kontakta styrelsen. 

Kontaktuppgifter till GUAB:

Vardagar 07:00 - 16:00
GUAB
031-51 52 40
Epost: info@guab.se 
 
Övrig tid, akut, jourutryckning:
 
APS
031-761 00 39, 031-761 00 30
E-post: info@aps.eu 
 
OBS! Tänk på att akutanmälan är dyrt.
Jourutryckning för icke akuta fel kan komma att debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
 
Jourutryckning bör undvikas och ska endast ske vid:
  • fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
 

Brf Skeppsbyggaren
brfskeppsbyggaren.se