Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Skeppsbyggaren - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Skeppsbyggaren - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer




Felanmälan - bostad


Felanmälan sker till:

Vardagar 07:00 - 16:00
GUAB
031-51 52 40
Epost: info@guab.se 
 
Övrig tid, akut, jourutryckning:
APS
031-761 00 39, 031-761 00 30
E-post: info@aps.eu 
 
OBS! Tänk på att akutanmälan är dyrt.
Jourutryckning för icke akuta fel kan komma att debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
 
Jourutryckning bör undvikas och ska endast ske vid:
 
  • fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
 

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Garantitid för vitvaror, kranar etc är två år, dvs denna garanti har gått ut.

Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör, Electrolux, direkt på telefon 0771-11 44 77.

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nummer och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).

Gemensamma utrymmen

För gemensamma ytor såsom trappuppgången eller innergården sker felanmälan till styrelsen.

Brf Skeppsbyggaren
brfskeppsbyggaren.se